SPI wśród swoich celów statutowych ma wspieranie edukacji i nauki, promocję branży infobrokerskiej w Polsce, pomoc w zdobywaniu i pogłębianiu wiedzy i umiejętności zawodowych rodzimych profesjonalistów informacji, a także rozwój kompetencji informacyjnych społeczeństwa w ogóle. Realizacji tych zadań służą m.in. już powstałe oraz planowane publikacje o zróżnicowanym stopniu specjalizacji i trudności, udostępniane online w serwisie www Stowarzyszenia na licencjach CC, umożliwiających ich szerokie wykorzystanie przez użytkowników (w tym kopiowanie, modyfikowanie i przekazywanie).
Infografiki, ze względu na ich przystępną formę i skondensowaną treść kierujemy przede wszystkim, ale nie wyłącznie, do szerokiej publiczności, w tym do środowiska biznesowego, kształcącej się młodzieży – uczniów i studentów oraz seniorów. Przykłady stanowią Jak szukać? Wyszukiwanie informacji krok po kroku oraz Kluczowe kompetencje infobrokera. Dla wskazanych grup odbiorców zamierzamy także wykonać kolejne przyjazne poradniki w postaci graficznej, dotyczące m.in. wykorzystania zasobów Deep Web w biznesie albo sposobów oceniania wiarygodności danych i informacji.
Tworzymy również materiały adresowane głównie do profesjonalistów informacji – obecnie czynnych zawodowo lub dopiero przygotowujących się do pracy analityka, infobrokera, researchera, wywiadowcy gospodarczego itp. Stanowią je, po pierwsze, publikacje pokonferencyjne, w tym pełne teksty wybranych referatów z cyklicznych „Warsztatów pracy infobrokera”. Po drugie, są to specjalistyczne opracowania i raporty, np. Rynek informacji gospodarczej w Polsce w latach 2012-2015, ułatwiające zrozumienie branży, potencjalnych klientów – i w efekcie – formułowanie strategii własnych działań, a także przedstawiające i analizujące zaawansowane metody, narzędzia i źródła przydatne w fachowej działalności informacyjnej.